Triquetra i listki

17.07.2017

Przy okazji moich pierwszych listków wspomniałam, że oryginalny wzór autorstwa Sue Harle był na celtyckie węzły. Postanowiłam do niego wrócić i tym razem zrobić go w całości.
Sam węzeł to triquetra, jeden z najstarszych i chyba najbardziej znanych celtyckich symboli, reprezentujący wierzenie Celtów, że najważniejsze rzeczy na świecie pojawiały się w trójkach. Symbol ten można również znaleźć w religii chrześcijańskiej i wikańskiej, i nie sposób zliczyć wszystkich znaczeń, które są mu obecnie przypisywane.


Cały element ma ok 6cm, a zawiesiłam go na stalowym łańcuszku ozdobionym kilkoma kuleczkami z welwetowym wykończeniem. 


Do kompletu zrobiłam "moje" listki w wersji mini, mają jakieś 4,5cm - zdecydowanie wolę ich większy rozmiar, bo znacznie łatwiej je zszyć.

6 komentarzy

  1. Piękny komplet :* Bardzo podoba mi się ten węzeł celtycki... I do tego te letnie kolorki... SUPER :***

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam wszelkie celtyckie plecionki, a trójkąt to moja ulubiona figura geometryczna, więc triquetra bardzo mi się podoba, mimo, że jest kompletnie nie w moich kolorach ;) Super komplecik :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Znów celtycko :) Śliczny komplet, a triquetra wygląda fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wygląda, bardzo podoba mi się kolor. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny. Kolory cudne. Świetny pomysł.

    OdpowiedzUsuń

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Wyróżnienia

Wyróżnienia

Obserwatorzy